"Büyük Veri" Devrinde Çocukların Gizliliğinin Korunması

Kathryn C. Montgomery

Özet


Bugün çocuklar geniş bantlı iletişimin, mobil cihazların, sosyal ağların, interaktif oyunların ve online videonun kişisel ve sosyal hayatlarına tamamen dahil olduğu, her şeyi kapsayan bir dijital medya ortamında büyümektedir. Bu makale İnternet devrinde çocukların gizliliği etrafındaki politik tartışmaları incelemektedir. Gençler gittikçe artan şekilde dijital pazara maruz kalıp bu pazara dahil oldukça, yetkili makamlar ve çocuk hakları savunucuları hem gizlilik tehditlerini hem de zararlı ve manipülatif pazarlama uygulamalarını hedef alan çeşitli girişimlerde yer aldılar. ABD, Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası (COPPA, 1998) ile çocuklara özel veri koruma kuralları belirleme girişimlerinde başı çekmektedir. 13 yaş altı çocukları hedef alan ticari web sitelerine odaklanan ve teknoloji ve pazar stratejilerine uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış olan COPPA mevzuatın kapsamlı incelenmesini takiben 2012 yılında değiştirildi. 2013 yılında geçerli olan yeni kurallar çocuklardan toplanabilecek kişisel bilgi kapsamında ebeveynleri görevlendirmeye yönelik COPPA’nın temel koruyucu tedbirlerini zenginleştirmekte ve “kişisel bilgi”nin genişletilmiş bir tanımının yanında ebeveyn izni olmadan çocuklara yapılan çevrimiçi davranışsal reklama karşı bir yasak içermektedir.

Anahtar Kelimeler


İnternet, Çocuklar, Gençler, Gizlilik, Pazarlama

Tam Metin:

PDF