Çocuklarımız Ne Tür Yetişkinler Olacak? Medya Doygunluğuna Ulaşmış Bir Dünyada Büyümenin Etkileri

Yazarlar

  • Ellen Wartella Northwestern Üniversitesi, İletişim Okulu, Medya ve İnsan Gelişimi Merkezi
  • Leanne Beaudoin-Ryan Northwestern Üniversitesi, İletişim Okulu, Medya ve İnsan Gelişimi Merkezi
  • Courtney K. Blackwell Northwestern Üniversitesi, İletişim Okulu, Medya ve İnsan Gelişimi Merkezi
  • Drew P. Cingel Northwestern Üniversitesi, İletişim Okulu, Medya ve İnsan Gelişimi Merkezi
  • Alexis R. Lauricella Northwestern Üniversitesi, İletişim Okulu, Medya ve İnsan Gelişimi Merkezi

Anahtar Kelimeler:

Çocuk ve medya, geli?im yörüngeleri, Vygotski, ara?t?rma gündemi, yap? temeli

Özet

Bu makale çocuk ve medya araştırmacılarını günümüzdeki yaygın medya dünyasında yaşamanın çocuklar üzerindeki kapsamlı etkileri üzerinde düşünmeye davet etmekte ve daha geniş bir sosyo-kültürel bağlamda, medya etkileri teknolojinin çocukların öğrenme ve gelişim sürecinde nasıl bir “knowledgeable other” (bilgili öteki, bkz. Vygotski) ve yapı temeli rolü oynayabileceğini göz önünde bulundurmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda araştırmacıların dijital çağda yaşamanın çocukların gelişimsel yörüngelerini nasıl etkileyebileceği üzerine düşünmeleri önem taşımaktadır. Çocuk ve medya araştırmacılarını, medyanın çocukların öğrenme ve gelişim yörüngüleri üzerinde giderek artan etkileri hakkında daha derin araştırmalar yapmaya davet ediyoruz.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Nasıl Atıf Yapılır

Wartella, E., Beaudoin-Ryan, L., Blackwell, C. K., Cingel, D. P., & Lauricella, A. R. (2018). Çocuklarımız Ne Tür Yetişkinler Olacak? Medya Doygunluğuna Ulaşmış Bir Dünyada Büyümenin Etkileri. Çocuk Ve Medeniyet Dergisi, 3(5). Geliş tarihi gönderen https://cocukvemedeniyet.cocukvakfi.org.tr/index.php/CMD/article/view/93

Sayı

Bölüm

Makaleler