April Whatley Bedford: “Çocuk Edebiyatı İlkokul Eğitim Programının Temelini Oluşturmalıdır”

Authors

  • April Whatley Bedford
  • Mustafa Ruhi Şirin
  • Meral Kaya

Abstract

April Whatley Bedford Amerika Birleşik Devletleri’nin New York şehrindeki Brooklyn Üniversitesi’nde Eğitim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmaktadır. Meslek hayatına hem okul öncesi hem de ilkokul öğretmeni olarak başlamış ve daha sonra çeşitli üniversitelerde öğretim üyesi olarak devam etmiştir. Brooklyn Üniversitesi’nden önce New Orleans Üniversitesi’nde öğretim üyesi ve dekan yardımcısı olarak çalışmıştır. Doktora derecesini Teksas A&M Üniversitesi’nin Eğitim Programı ve Öğretim Bölümünde tamamlamıştır. “Öğretmen eğitmeni olarak kadınların yaşam deneyimleri” konulu doktora tezi öğretim eğitimine kadın bakışını ve deneyimini getirmiştir. Profesör Bedford’ın çalışma alanı dil, okuma-yazma eğitimi, çocuk edebiyatı, kültür ve kadın çalışmalarıdır. İyi bir çocuk edebiyatı savunucusudur ve çocuk edebiyatı alanındaki çalışmalarda etkin bir şekilde görev almaktadır. Çocuk edebiyatı, okumayazma eğitimi ve öğretmen eğitimi alanlarında birçok makalesi bulunan Bedford “Çocuk Edebiyatı Dersi” (2011) ve “Sınıflarda Yaratıcılık” (1992) kitaplarının da yazarıdır. Bedford ayrıca birçok hakemli dergide editör kurullarında görev almaktadır. Amerika’da prestijli eğitim dergisi olan Journal of Research in Childhood Education’da baş editördür.

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Bedford, A. W., Şirin, M. R., & Kaya, M. (2018). April Whatley Bedford: “Çocuk Edebiyatı İlkokul Eğitim Programının Temelini Oluşturmalıdır”. Çocuk Ve Medeniyet Dergisi, 3(6). Retrieved from https://cocukvemedeniyet.cocukvakfi.org.tr/index.php/CMD/article/view/106

Issue

Section

Interview