Bilim ve Sanat Merkezinde Sınıf Öğretmeni Olmak: Bir Durum Çalışması

Yazarlar

  • Deniz Görgülü Millî Eğitim Bakanlığı
  • Tuğba Tetik Millî Eğitim Bakanlığı
  • Sebil Şenol Millî Eğitim Bakanlığı
  • Zeynep Yılmaz Alkan Millî Eğitim Bakanlığı
  • Şahika Ünlü Millî Eğitim Bakanlığı
  • Özlem Okatan Millî Eğitim Bakanlığı
  • Esra Altıntaş Yüksel Millî Eğitim Bakanlığı
  • Gülcan Yalçın Durmuş Millî Eğitim Bakanlığı

DOI:

https://doi.org/10.47646/CMD.2024.328

Anahtar Kelimeler:

Bilim ve Sanat Merkezi, durum çalışması, özel yetenekli öğrenciler, sınıf öğretmeni

Özet

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Bilim ve Sanat Merkezlerindeki (BİLSEM) görevlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde yürütülen bu araştırmada 2023-2024 eğitim-öğretim yılında BİLSEM’lerde görev yapan 43 sınıf öğretmeninin görüşlerine yer verilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin görüşleri metafor çalışması ve yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Çalışma için toplanan veriler içerik analiziyle incelenmiştir. Elde edilen bulgular çerçevesinde, araştırmaya katılan öğretmenlerin BİLSEM’de sınıf öğretmeni olmaya yönelik birbirinden farklı metaforlar oluşturdukları belirlenmiştir. Bu metaforların daha çok sınırlanma-zorlanma, yenilikçi öğretmen olma, mentor olma kategorilerinde toplandığı ortaya konmuştur. Diğer yandan öğretmenlerin BİLSEM’lerin olumlu yanlarına yönelik görüşlerinin bireysel/mesleki durumlar, öğretim faaliyetleri, öğrenci boyutu, okul iklimi ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Buna karşın sınıf öğretmenlerinin çalışma saatleri, bireysel haklar, öğretim faaliyetleri ve okul iklimine yönelik olumsuzluklarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin ekonomi, eğitim, bireysel hakların korunması ve öğretim faaliyetleri ile ilgili önerilerinin olduğu ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda BİLSEM’de çalışan sınıf öğretmenlerinin özlük haklarıyla ilgili yasal düzenlemelerin hayata geçirilmesi önerilmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

30-12-2024

Nasıl Atıf Yapılır

Görgülü, D., Tetik, T., Şenol, S., Yılmaz Alkan, Z., Ünlü, Şahika, Okatan, Özlem, Altıntaş Yüksel, E., & Yalçın Durmuş, G. (2024). Bilim ve Sanat Merkezinde Sınıf Öğretmeni Olmak: Bir Durum Çalışması. Çocuk Ve Medeniyet Dergisi, 9(15), 44–70. https://doi.org/10.47646/CMD.2024.328

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri