Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Çocuk ve Medeniyet Dergisi
Çocuk ve Medeniyet Dergisi
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Team
    • Reviewers
    • Contact
  • Submissions
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 1 (2016)

Vol. 1 No. 1 (2016)

					View Vol. 1 No. 1 (2016)
Published: 2016-06-01

Çocuk ve Medeniyet

  • Cover

    • PDF (Türkçe)

Çocuk Vakfı’nın Sunuşu

  • Niçin Çocuk ve Medeniyet

    Mustafa Ruhi Şirin
    • PDF (Türkçe)

Editörün Sunuşu

  • Editörün Sunuşu

    Mehmet Palancı
    • PDF (Türkçe)

Makaleler

  • Çocuk ve Bilim Eğitimi

    Hakan Şevki Ayvacı, Özlem Yurt
    • PDF (Türkçe)
  • Mentorship Program in Gifted Education: An International Review

    Faruk Levent
    • PDF (Türkçe)
  • Çocuk Hukuku Ne Değildir?

    Memduh Cemil Şirin
    • PDF (Türkçe)
  • Traditional Applications Administered in Infants

    Zeynep Arabacı, Jülide Gülizar Yıldırım, Bumin Nuri Dündar, Zeynep Kadam
    • PDF (Türkçe)
  • Otizmi Olan Çocukların Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi

    Alev Girli, Semra Öztürk Özgönenel, Hatice Yıldırım Sarı, Esra Ardahan
    • PDF (Türkçe)
  • Awareness of Health Professionals About Child Abuse and Neglect

    Hatice Aydan Işık Metinyurt, Hatice Yıldırım Sarı
    • PDF (Türkçe)
  • Visual Element in Children’s Literature

    Vefa Taşdelen
    • PDF (Türkçe)
  • Çocuk Yazınında “Umut” ve “Mutlu Son” İlişkisi Üzerine Bir İnceleme

    Erhan Şen
    • PDF (Türkçe)
  • Making a Story of the Poems at Mehmet Akif’s Work named “Safahat” as regards the Criteria of Child Literature

    Fahri Temizyürek, Hasan Basri Kansızoğlu
    • PDF (Türkçe)

KTY

  • Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı Üzerine

    Oğuzhan Yılmaz
    • PDF (Türkçe)

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • English
  • Türkçe

For authors

  • Focus and Scope
  • Journal Sections
  • Publication Language
  • Publication Frequency
  • Copyright Notice
  • Writing Rules
  • Review Process

For reviewers

  • Review Policy

Publisher

Children's Foundation

© 2015-2022 Children's Foundation
ISSN: 2687-3036